۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۳۴
کد خبر: 81824226
T T
۰ نفر
دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به استقبال 13 آبان رفتند

اصفهان - ایرنا - یك روز قبل از 13 آبان، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با برگزاری تجمعی بزرگ به استقبال این روز رفتند تا فردا نیز دوشادوش عموم مردم اصفهان، غریو استكبارستیزی ودفاع از مظلومان عالم را فریاد زنند.

13 آبان ماه به عنوان یكی از نقاط عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران، یادآور حوادث مهمی است كه در شكل گیری انقلاب اسلامی و تكوین موضع مبارزه با مظهر استكبار یعنی آمریكا نقش بی همتایی داشته است.
در روز 13 آبان ماه سال 1343، مأموران رژیم پهلوی، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و بدستور آمریكا به تركیه تبعید كردند.
مقارن همین روز در سال 1357، راهپیمایی دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریكا در ایران توسط دژخیمان رژیم شاهنشاهی به خاك و خون كشیده شد و در نهایت، 13 آبان ماه سال 1357، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی آمریكا، ضمن به تجلی رساندن آرمان های سرسلسله بیداردلان و رهبر ژرف اندیش خویش، هیمنه پوشالی مظهر استكبار و امپریالیسم جهانی را به سخره گرفته و پایمال كردند.
به گزارش ایرنا، در آستانه این روز تاریخی، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه شنبه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل یادمان 144 شهید گلگون كفن این دانشگاه، با حركت به سمت قبور مطهر شهدای گمنام، به استقبال 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی رفتند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم بااشاره به اهمیت دشمن شناسی و مبارزه با دشمن به عنوان بخشی از آموزه های امام خمینی(ره) گفت: لازم است در این برهه از زمان، آنگونه كه جوانان ما در تسخیر لانه جاسوسی نشان دادند و حضرت امام (ره) نیز آن را تایید نمودند، نفوذ دشمن را ببینیم و نسبت به آن حساس باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین امینی افزود: امام خمینی (ره) از ابتدای قیام و انقلاب اسلامی ایران، آمریكا ستیز بودند و همه مشكلات را از آمریكا می دانستتند.
وی با بیان اینكه 13 آبان در ماه محرم معنای دیگری دارد، این رویداد را برگرفته از نهضت حضرت اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا دانست و تصریح كرد: بر ما لازم است همواره با دشمن مبارزه و این راه را با ایمان ادامه دهیم.
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آیین بااشاره به سوابق درخشان، نخبگی و تاثیرگذاری این دانشگاه در رویدادهای مختلف سیاسی كشور بر استمرار حركت های انقلابی و مبارزه با استكبار تاكید كرد.
بهرام بیرانوند با بیان اینكه هم اینك جمهوری اسلامی ایران از توانمندی های متعددی در حوزه های مختلف برخوردار است، افزود: امروز تاثیرگذاری و عمق نفوذ ایران در میان كشورهای منطقه به عنوان راهبردی اصولی، ظرفیت های مهمی را در دفاع از كشور پدید آورده است.
وی اظهار امیدواری كرد: با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن حركت در مسیر رشد و تعالی كشور از نفوذ امریكا جلوگیری كنیم.
قرائت سرود دسته جمعی و سردادن شعارهای ضد استكباری « مرگ برامریكا » و « مرگ بر اسرائیل»، قرائت بخشی از بیانیه این روز، غبار روبی قبور مطهر شهدای گمنام این دانشگاه و اجرای رزم نوازان از دیگر برنامه های این آیین شكوهمند بود.
13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریكا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 در تقویم رسمی كشور به عنوان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
2093

سرخط اخبار استان‌ها